Romana English
Harta site Site map
Productie publicitara de impact
Weisspunkt - Productie publicitara de impact
Home > Noutati > Publicitatea outdoor, in mare voga in marile orase din Europa si SUA...

Publicitatea outdoor, in mare voga in marile orase din Europa si SUA

07 Februarie 2009
Blocajele de trafic si dezvoltarea oraselor nu pot sa reprezinte decat vesti bune pentru jucatorii de pe piata de publicitate outdoor.

Jean-Francois Decaux lucreaza cu masuri diferite in ceea ce priveste durata desfasurarii proiectelor sale fata de cele utilizate de majoritatea directorilor executivi ai companiilor din sectorul media. Co-CEO-ul grupului JC Decaux, al doilea mare grup din lume din sectorul publicitatii outdoor, vorbeste cu insufletire despre posibilitatea scoaterii la licitatie a contractelor de vanzare de publicitate in toate centrele importante de transport din Londra 'in mod mai mult sau mai putin simultan' , scrie Financial Times.
Aceasta abordare pare potrivita in sectorul publicitatii outdoor, dar nu si pentru Decaux, care este listata pe bursa Euronext, fiind insa controlata in procent de peste 70% de familia franceza care a fondat-o.
Profiturile industriei sunt in mare parte dictate de contractele cu municipalitatile si alti proprietari de locatii pentru publicitate, insa mediul, care era candva atat de nepopular incat David Ogilvy prezicea ca panourile publicitare outdoor urmau sa dispara in scurt timp, este probabil, in sfarsit, la moda.
Operatorii sustin ca pe fondul unor tendinte globale cum ar fi urbanizarea, dezvoltarea transportului aerian si aglomerarea traficului, apar din ce in ce mai multe sanse ca publicul sa fie expus unor campanii outdoor. Aceasta tendinta contrasteaza cu consumul in scadere de televiziune si presa care erodeaza, desi lent, capacitatea respectivelor canale de a capta atentia publicului.
Pe plan mondial, publicitatea outdoor este in prezent singurul canal, in afara de internet, care inregistreaza o crestere consistenta atat in cadrul economiilor emergente, cat si al celor mature. In plus, tendinta de consolidare a industriei este in acest moment extrem de puternica. Propunerea in valoare de 26,5 miliarde de dolari de preluare a Clear Channel, grupul american de radio si publicitate outdoor, lansata de grupurile de fondurile de investitii Thomas H. Lee Partners si Bain Capital, ar putea 'elibera' o parte din activele outdoor ale Clear Channel in vederea unei vanzari, fuziuni sau spin-off.
Decaux este sincer in ceea ce priveste atractivitatea unei retele americane de outdoor pentru grupul sau, grup care obtine cea mai mare parte a veniturilor pe piata europeana, detinand operatiuni relativ limitate in Statele Unite.
'Sansele scoaterii la vanzare a unei importante companii americane de outdoor de talia Clear Channel sau CBS Outdoor US sunt foarte reduse. Insa am fi interesati sa achizitionam oricare din aceste companii pentru ca este aproape imposibil sa te dezvolti organic in Statele Unite'.
Totusi, Decaux nu este singurul grup cu ambitii de expansiune. Chiar CBS Outdoor vorbeste despre crestere agresiva in sectorul de publicitate outdoor pe plan international. De asemenea, fondurile de investitii ce detin active in acest sector ar putea fi chiar ele cumparatori sau vanzatori.
Clive Punter, director executiv al CBS Outdoor International, explica de ce mentinerea tendintei de consolidare are sens. 'Consolidarea trebuie sa meaga mai departe. Probabil piata globala a publicitatii outdoor nu este consolidata in procent de 75%'.
'In prezent, pe orice piata din lume ai advertiserii globali: Procter-Gamble, Unilever, companiile de automobile si asigurari si asa mai departe. Acestea au nevoie de vizibilitate. De aici nevoia de consolidare. Cred ca lucrurile vor evolua in mod clar in urmatoarele cateva luni".
Chiar si in lipsa unei tranzactii care sa schimbe fata industriei, operatorii din acest sector au pareri comune in legatura cu motivele pentru care cred ca se vor bucura de o crestere organica. In mod neobisnuit pentru sectorul media, aceasta dezvoltare nu se bazeaza pe noile tehnologii digitale.
Fara indoiala, panourile cu LED-uri sunt din ce in ce mai intalnite pe unele piete asiatice. De asemenea, deja utilizata in Viena si Hong Kong, o tehnologie ce proiecteaza imagini in miscare pe peretii metroului urmeaza a fi testata si in cadrul metroului londonez in luna iulie. Totusi, desi operatorii cred ca astfel de noi tehnologii atrag publicul, acestea presupun costuri ridicate de instalare.
Capacitatea unui operator de a profita de tehnologia digitala prin impunerea unor rate mai mari advertiserilor nu este sigura. 'Chiar si in cazul celor mai optimiste proiectii, tehnologia digitala nu are sanse sa reprezinte mai mult de 5-10% din veniturile industriei in decurs de 5-10 ani', declara Punter. In schimb, operatorii invoca alte motive pentru care cred ca se vor dezvolta pe pietele mature si emergente. Pe pietele mature, acestia se bazeaza pe tendinte sociale generale, cum ar fi durata medie in crestere a deplasarilor in oras si dezvoltarea spatiilor publicitare din aeroporturi si mall-uri.
'In Marea Britanie, procentajul publicitatii outdoor in intregul sector de publicitate este de 8%. In Statele Unite si Germania, acesta se ridica la 4%'.
Pe pietele aflate in dezvoltare, cum ar fi Rusia si China, segmentul de outdoor detine cote de doua cifre din cheltuielile totale pe publicitate. Pe langa exodul populatiei din zonele rurale catre cele urbane, industria beneficiaza pe aceste piete si de faptul ca nu este supusa influentei politice.
In ciuda realizarilor industriei, investitorii nu considera inca atragatoare actiunile companiilor din cadrul acesteia. Totusi, Decaux se declara in continuare optimist. 'Exista o multime de tendinte care avantajeaza industria de outdoor. Chiar si intr-o tara ca Elvetia timpul petrecut in mijloacele de transport in comun s-a dublat in ultimii 20 de ani. Iar aceasta tara nu face parte din randul celor cunoscute pentru blocaje de trafic', arata Decaux.
Tapet Printabil MAGIC WALL
Roll-up banner la doar 24 Euro + TVA
Razboiul clonelor in productia publicitara
Cere o cotatie
Calculator preturi printuri
Calculator preturi laminari
Dictionar productie publicitara
Oferta corporate
FTP
Reguli de confidentialitate  |  Termeni si conditii  |  Downloads  |  Contact  |  FTP  |  Webmail  |  Links
Copyright © 2017 Weisspunkt®. Toate drepturile rezervate.